User Comments

 

DA KAM EIN SCHUB UND KLANG - DAS GEHT GARRRRRRRRRRR NICHT !!!!! - 
OH MANN, WAS HABE ICH MIR DA ANGETAN!

Hallo Jacques,

gestern ist das Teil eingetroffen,ich muss sagen man hat es echt mit Profis zu tun alles super verpackt, danke auch für das „Hüftgold“ als Nervennahrung.
Dann habe ich alles vorsichtig ausgepackt, angeschlossen und in Betrieb genommen.
Aus meinen Genelec Aktivmonitoren kam dann ein Schub und Klang ich dachte das geht garrrrrrrrrrr nicht !!!!!!!
Ich habe nur mal ein paar Presets durchgehört, Unglaublich dieser warme Klang und die Ansprechzeit, Mann oh Mann was habe ich mir da angetan, ich glaube ich muss mein altes Equipment verkaufen.
Da bin ich nur bei den Werkspresets gelandet, was passiert wenn ich erstmal bischen rumspiele, ich werde mich wohl eine Woche einschliessen müssen.

So weit erstmal, vielen Dank und ich glaube es wieder ein Gitarrist glücklich.


Viele Grüße 
Jürgen 

THE GUYS IN THE BAND WERE BLOWN AWAY

milan-1

Hi Sussi,

It arrived and since I’ve had it, it was straight out of the box, I had literally 30 minutes to find a sound and straight into 3 gigs. My Marshall blew up last week so I a no choice ... Fractal or hire an amp. So I chose the AXE FX II and it is AMAZING. The guys in the band were blown away.

I chose the closest out-of-the-box sound to Carlos Santana (Super Tweed) and did the gigs. My God, everyone noticed the difference, the sound engineer was ecstatic and I haven’t even had a chance to get into its potential. It is truly a game changer but now I need some technical help to really get into it as quickly as possible, particularly linking to my Macbook Pro and editing. I wish I had the time to read the manual and put the time in but we’re a little busy at the moment. Who can I talk to please? This is a phenominal piece of kit and everyone is so pleased that they don’t have to carry my mega heavy Marshall rig around LOL!

Milan


***

milan-2

Hi Sussi,

I’ve used the Fractal now for a few months and though it’s time now to let you know what my thoughts are for your website or whatever.

The biggest thing for me is that, it doesn’t matter where I play, small gig, large gig, concert hall, festival, studio session – every single time I have my own repeatable sound, flawlessly reproduced every time I play. I save time setting up and I’m assured that it will always sound great,

It really is everything that it’s made out to be and Oye Santana band and fans are truly grateful.

Thank you and kind regards,
Milan      
Oyesantana.com

ULTRA PERFORMANTE !!!
SUPER...GENIAL.

Plus vite que la lumiere, il est arrivé cet apres midi.
Je n' est pas encore eu le temps de l' essayer....
En tout cas un GRAND MERCI a toi et a votre equipe ULTRA PERFORMANTE !!!
SUPER...GENIAL....

I'VE NEVER HAD SUCH FANTASTIC CUSTOMER SERVICE IN MY LIFE!

Hi Sussi,

That's very generous of you. I certainly didn't expect that.

I didn't think I'd get my Ultra back until after Christmas, and I was expecting to pay about 200 euros altogether.

The speed you've performed the repair is incredible (it only left my house on Monday afternoon!), and now to be told it won't cost me anything...I'm speechless.

I've never had such fantastic customer service in my life. You really are in a league of your own. Thank you.

Regards
Alistair

DAS WARTEN HAT SICH GELOHNT, 
ES GIBT NICHTS VERGLEICHBARES AUF DEM MARKT!

Hallo Jacques ,

vielen Dank für den Axe. Ich kann nur sagen, das Warten hat sich gelohnt, es gibt nichts Vergleichbares auf dem Markt.

Der Kemper, den ich zum Testen da hatte ist klanglich sehr gut, aber im Direktvergleich nicht einmal ansatzweise ein Hauch von Konkurrenz gegen diesen Überflieger. Der Editor zum Axe, das Handbuch in deutscher Übersetzung, der unhörbare Lüfter, alles ganz ganz große Klasse, meine Finallösung bis zum Axe III. 

Viele Grüße aus dem Süden 
Micha Böckler 

 

FÜNF MONATE SPÄTER BERICHTETE UNS MICHA FOLGENDES:

BIN KOMPLETT FASSUNGSLOS UND ZU 100% DEDICATED, UNFASSBAR, EINE OFFENBARUNG!!!
BEI VERSION 8 BRAUCH ICH DANN WOHL DEN ARZT…

Lieber Jacques,

bei Version 5 war ich noch etwas kritisch was das Thema Wärme im Sound des Axe II angeht, bei Version 6 blieb mir der Mund offen stehen wie warm und crisp die Fender Amps nun klangen, seit Version 7  bin ich komplett fassungslos und zu 100% dedicated, unfassbar, eine Offenbarung!!!

Bei Version 8 brauch ich dann wohl den Arzt…

Viele Grüße und weiter so!
Micha

WAS ABER IM AXE II GELIEFERT WIRD 
ENTBEHRT EIGENTLICH JEDER BESCHREIBUNG!

Hallo Jacques und Sussi
 
Habe mein Axe nun ausgiebig getestet und programmiert und möchte euch meine Erfahrungen mitteilen. Da der optimale Sound immer im Ohr des Betrachters hängt kommt es natürlich auf jeden selbst und seine Einstellung zur Modellingtechnik an.

Was aber im Axe geliefert wird entbehrt eigentlich jeder Beschreibung. Das Spielgefühl und das Ansprechverhalten ist so verdammt echt dass man die Welt um sich herum vergisst. Im direkten Vergleich mit einem reellen Röhrenamp braucht er sich nicht zu verstecken. Besonders angetan bin ich vom 65Bassguy, dem Powerball und dem Cameron. Letztere zaubert AC/DC ähnliche Sounds hin da kannst du den 800 er glatt vergessen. Der Cameron ist so fein zu dosieren dass du nicht mehr aufhören willst zu spielen. Sahnig crisp bis hart und stark alles ist möglich und das nur mit dem Volume Poti meiner langhalsigen Liebhaberinnen. Da ist es egal ob Stat, Tele, Paula oder SG es klingt einfach nur geil.

Die Amps und Cabs sind jedoch das eine, die Effekte das nicht zu unterschätzende andere. Auch da sieht man den Wald vor lauter Bäumen nicht mehr. Wer in dieser Auswahl nichts findet hat seine musische Bestimmung verfehlt. Einer besser als der andere und komplett frei editierbar. Einfach orgasmatisch.

Im Zusammenspiel mit der PA klingt alles schon super aber als ich meine beiden Atomics angeschlossen und den Schwingungen freien Lauf gelassen habe, fiel mir die Kinnlade runter und da blieb diese auch bis heute. Denn jeder Tag mit meiner 'neuen besten Freundin' (Aussage meiner Frau), bringt neue Ergüsse musikalischer Art und mir ein Grinsen ins Gesicht.

Natürlich bedarf es etwas Zeit und Muse alles so hinzubekommen wie man das gerne hätte aber, es lohnt sich ungemein. Die Bedienung hierbei ist relativ einfach und einleuchtend und auch ohne dauernden Blick in die Anleitung sehr gut zu meistern.

Mein nächster Schritt wird folgender sein: Alle real existierenden Röhrenamps und Cabs (einige befinden sich nicht in der extrem reichhaltigen Datenbank) in meiner Umgebung zu clonen und dann Rock´n Roll.Das einzige das mir noch zum vollständigen Glück fehlt ist der MFC-101 aber auch den krieg ich noch. Derzeit habe Ich mir den FCB1010 von Behringer zusammengestrickt welcher seine Aufgabe, in Verbindung mit dem UNO Eprom, auch relativ gut verrichtet.

Besonders bedanken möchte Ich mich beim ganzen Team für die Hilfestellungen und den suuuuuuuper guten Kontakt.

Im beiligendenen Video sind alle Gitarren aus dem AXE II (FW 6.02). Auch das Video ist ebenfalls 'Home Made'

LG
Roland

WEBSEITE
YOUTUBE

DAS DING IST SCHLICHT UNGLAUBLICH -
MUSSTE FAST HEULEN OB DER GUTEN SOUNDS !

Lieber Jacques!

Bei dir kommt man sich immer vor als ob man der einzige Kunde wäre, irgendwie unheimlich... ;o))). Sehr geiler Service!

Dann als ich zum ersten Mal alle Sounds durchgehört hatte, musste ich ein paar mal vor Freude ob der gute Sounds fast heulen. Kei Witz! (bin nah am Wasser gebaut), kling wirklich wundervoll die Kiste.

Mittlerweile bin ich dabei, die E- Gitarren auf mein erstes Soloalbum, welches Ende Jahr erhältlich ein wird, zu bannen. Die Bässe habe ich schon komplett mit der SVT Simulation eingespielt und sie klingen wirklich toll!

Bei den Gitarrenaufnahmen habe ich bis jetzt nur den virtuellen Bogner Shiva sowohl für clean, crunch als auch für Leadsounds eingesetzt, das Ding ist schlicht unglaublich! Einen echten Shiva habe ich noch nicht gespielt, aber wenn er so klingt wie die Simulation, dann ist es ein genialer Amp! ;o)

Inzwischen ist fast alles eingespielt und ich habe extrem geile Sounds gefunden. Gestern erst hab ich den Plexi Normal benutzt, dann noch den Vibroverb, den Vox AC30, den CAE 3+, den 1987X, etc. Je länger man sich damit beschäftigt desto besser wird alles. Da der Axe im Studio steht, hab ich leider immer noch nicht die neue Firmware drauf, aber früher oder später wird auch das gelingen. Ich hoffe nicht, dass ich mir dann in den Arsch beiße, dass ich das noch nicht früher getan habe... ;o) der Shiva haut mich - wie bereits erwähnt - einfach um, ach ja und der Vox auch! Ich hätte nie im Leben gedacht, dass so ein luftiger Sound aus einer 19" Büchse kommen kann. Bravo!

Und noch was: Mit dem Standard klang es bei mir über Gitarrenbox und Endstufe immer schlecht. Egal ob mit oder ohne eingeschaltete Endstufensimiulation. Mit dem 2er klingt auch das auf einmal..... oh nein, ich hoffe ich kaufe mir nicht auch noch eine Matrix Endstufe...

Aber früher oder später muss der Fußschalter ran. 

Alles Gute wünscht der Olli! ;o)

OLLIS WEBSEITE
YOUTUBE

(Nachtrag)
Oliver Schröder - Kein Lied über Liebe 2014
"Die E-Gitarren und Bässe sind komplett mit dem Axe Fx 2 aufgenommen worden!"

Karri

Hi Sussi,

The package arrived today and I just wanted to say thanks for the chocolate ;) It's a very nice touch. I now know why everyone I've talked to speak so highly of G66.eu

Look forward to hearing some Axe-FX II riffs in our future games as well
;) http://redlynx.com/

-Karri

BRAVO À G66 POUR CETTE QUALITÉ DU SERVICE !!

Bonjour,

L'Ax-FX2 est arrivé sans problèmes dans un délai record, bravo à G66 pour cette qualité du service !!

Un grand merci pour la boîte de chocolats, et ton excellent travail de traduction du mode d'emploi, vraiment très intuitif et pédagogique.

J'attends avec impatience la disponibilité du pédalier.

Très cordialement.

Hervé

IT BLEW ME AWAY!

Hi Sussi,

I recieved the axe fx 2 today. It blew me away! What a diference with the Ultra! It was worth the waiting!

Thank you!
Arend

donato-1SOME FACEBOOK FEEDBACK

Good morning!
We've post something about you on our Facebook pages. We've obtained some great feedbacks and some are still arriving. 
I hope you like it and be proficient in business together in the future.
Thanks guys, you're great! Best wisesh!
Donato

Translation: "Incredible. Fractal and the G66 are fantastic people! The Axe Fx II came along with chocolates and custom envelope. Wonderful! Thanks Diego!

Donato

FACEBOOK
Rock Guitar Academy FACEBOOK

ICH HABE MICH VERLIEBT !

Hi Jacques,

ich muss noch eins los werden: Mein Paket ist gestern gekommen! Unglaublich wie schnell das ging. Und was soll ich sagen? Ich habe mich verliebt!

Ich habe alle Presets ausprobiert (was ich normalerweise eher nicht bei neuen Geräten mache) und ich war einfach hin und weg. Ich kenne schon diverse Modeller, aber das Axe-FX II ist der Hammer! Die Sounds gehen sowas von in die Tiefe und fühlen sich so gut an. Ich hätte nie gedacht, dass das so möglich ist ohne echte Röhre! Wahnsinn! Man will gar nicht mehr aufhören zu spielen. Und trotz Zimmerlautstärke über Behringer Nahfeldmonitore hatten die Sounds unendlich Dynamik und Druck. Ich bin hin und weg! ...und wie gesagt schwer verliebt. Ich schicke Die demnächst ein Foto von uns Zweien, wie das Axe-FX und ich zusammen in der Eisdiele sitzen oder am Strand in der Sonne liegen! ;-)

Und das alles nach ein paar Stunden spielen. Ich bin gespannt wie sich das Ganze laut mit Band anhört.

Das Axe-FX ist glaube ich tatsächlich mein wahrgewordener Traum! Sehr cool...

So jetzt muss ich Schluß machen.. Ich muss mal weiterspielen...

Grüße aus Hannover
Bastian

WEBSITE

ES IST WESENTLICH (WESENTLICH!!!) BESSER ALS ALLES, 
WAS ICH BISHER GESPIELT HABE!

 Sussi,
 
vor 2 Jahren habe ich ein Axe Ultra gekauft und es innerhalb von einer Woche wieder zurückgegeben, mir hat der Sound nicht gefallen, es hatte keinen Kopfhöreranschluss und kein USB. Ich bin dann zum Eleven Rack gewechselt. Heute habe ich das Axe II bekommen. Ich weiß schon nach nur einer Stunde spielen und tweaken (über Kopfhörer), dass es wesentlich ( WESENTLICH !!! ) besser ist als alles, was ich bisher gespielt habe.


Nachdem ich ein bisschen mit den „early reflections“ und dem „CAB-room“ herum gespielt habe, habe ich einen echt überzeugenden amp-sound hinbekommen, sogar über Kopfhörer!


Es ist hilfreich, wenn man sich, wie ich, etwas mit Röhrentechnik und Akustik auskennt. Ich kann zu meiner Band In a Box band spielen (über USB mit meinem Apple verbunden) – mehr USB Funktionalität brauche ich momentan nicht.

Happy user!
   
Greetings
Leon   

Hi Sussi,  

I received my order today! 
The first impression is a big ‘WOW’!  
I really appreciate this kind of customer support   

Best regards,
Sam Oerlemans  

www.hitherside.com
www.youtube.com/hitherside
www.soundcloud.com/hitherside

'BLOWN AWAY' VOM KLANG MEINER EIGENER GITARRE -
EMOTIONELLER GÄNSEHAUT MOMENT

Hallo Jacques,

Als ich Gestern nach meiner Arbeit zu Hause kam war den Axe FX schon geliefert worden von UPS. Ich hab natürlich nicht warten können und gleich mit Auspacken angefangen...

Da Gab es zuerst die Schokki-Überraschung und ich möchte mich sehr bei dir bedanken dafür. Sehr nett und freundlich, ein schöner persönliches "Touch" und auch beim Umschlag der Betriebsanleitung sogar meine Name handgeschrieben :-)

Und danach hab ich das Axe verbunden und gestartet... Mensch, da öffnete sich eine ganz neuer Welt von Klang und Möglichkeiten! Ich war "blown away" von der Qualität und eigentlich auch vom Klang meiner eigener Gitarre. So schön hab ich die noch nie klingen hören und es war sogar ein emotioneller "Gänsehaut Moment" ;-) Danke Jungs von G66 und Fractal Audio!

Viele schöne Grüssen aus Werkhoven und vielen Dank für den exzellenten Service!
Remco

ESTOY ENCANTANDO :-)

Hola de nuevo Raúl,

Ya he recibido el Axe Fx II y he de decir que estoy encantado :)
He quedado impresionado con vuestra rapidez y con vuestro servicio personalizado.
Muchas gracias por el chocolate,esta muy rico!!!
Por cierto muy buena traducción del manual del Axe Fx,esta perfecta!

Gracias de nuevo por todo.

Saludos!!!

Fabio

G66 YOU ARE DEFINITELY THE BEST

Gina

A TRULY ASTOUNDING PIECE OF EQUIPMENT!
AXE FX IS SO, SO MUCH BETTER!

Hi Sussi,

I just got the Axe FX 2. It is absolutely amazing !!!!! Not only does it sound like any number of valve amps, it responds to your playing just like a "real" amp.

I write for a number of Production Music/ Music Library publishers and in the past have used things like Pods & Guitar Rig, but Axe Fx is so, so much better.

A truly astounding piece of equipment.

I am a *very* happy customer ( and thank you also for the chocolate gift !!! ).

Jonathan

GUTHRIE GOVAN "REMEMBER WHEN" - COVER BY BAR BITRAN

BTW, I want to share with you my use of the axe fx II:

The Tabs and the Backing track are from Jamtrackcentral.com. The preset on the axe fx II is: 24 Friedman HBE (with some minor changes..).
Valentine's song
Gear:
Gibson Les Paul custom Alpine White
Axe Fx II - preset 24.

CAN'T WAIT FOR EVERYONE ELXE IN THE BAND 
TO EXPERIENCE THIS GREAT PIECE OF PERFECTION! ;-

You are w best!!! Can't wait for everyone else in the band 
to experience this great piece or perfection! ;-)

Thanks Sussi!!!
/Fredrik

meshuggah

ES HAT MICH UMGEHAUEN !

Hi Jacques,
geduldig habe ich gewartet und insgeheim wusste ich wieso:

Es wird und hat mich umgehauen!
Besser geht es (vermutlich) nicht!

Anbei ein Song, den ich kurz nach Erhalt des AxeII eingespielt habe (es hat mich 'energized') Habe übrigens auch den Bass direkt über den Axe-Fx (SVT Patch) aufgenommen.

Danke an Euch, Dank an Cliff...

LG
Henry
MY SPACE

Energize me Mix 1

THIS THING IS JUST BRILLIANT !!! ….. 
AND IT REALLY DOES MAKE ME GLAD !

Holger-Stamm

Dear Jacques,

So, I’ve had the Axe II + Matrix GT 1000 + MFC-101 for about 4 weeks now and I think I’ve tested them pretty thoroughly. For me as a Franconian, a simple “It’s okay” would usually be as excited a response as you were likely to hear, but in this case I have to add something to that:

THIS THING IS JUST BRILLIANT!!!. … and it really does make me glad!

At the age of 16 I was quite happy with my equipment – I had a 50 Watt Marshall and a Les Paul.

Then came 40 years of sleepless nights! I’ve tried (nearly) everything that’s high-end in that time… (Fender, Vox, Boogie, Engl, Orange, Fuchs, Tube Thomsen, Two Rock, etc.) but I’ve never been completely satisfied. Until now, that is. Now I can sleep again :)

- Super amp sounds! Super playing feel! 
- The tone “hangs” from your fingertips just like with a good tube amp! BRAVO!
- The effects are all top drawer!
- Super presets that fire my imagination!
- The simple and clearly-arranged user interface is great, too.
- Just plug it in and off you go. Excellent!

Holger-Stamm-1

I just wish I could have got my hands on one of these al those years ago; I would have saved a lot of money and had a lot less stress.

Thanks a million for this great gadget

Your glad 'Franke'
Holger Stamm

WEBSITE

TOP SERVICE!

Beste Sussi,

Dank voor de snelle reactie.
Ik vond het zelf ook al raar maar kan gebeuren.
Ik hoor en lees alleen maar hele positieve recensies over jullie.
Dat bewijzen jullie wel weer door me een nieuwe te sturen.
Top service!
Binnenkort als ik wat gespaard heb dan bestel ik de Matrix GT1000fx en de MFC-101 ook bij jullie.
Dan heb ik het allemaal compleet :-)

Met vriendelijke groet,

Roy

GREAT PRODUCT!
IN FACT THE BEST I'VE EVER OWNED

Dear Sussi

Everything works haha! And here's my first impressions. Having my background in studios being a qualified studio engineer and having spent years professionally tunig tube amps my decision turn to the axe fx was quite an unsure decision since i know exactly how you turn a bad amp into a tonemonster. It's highquality parts, the right voltages at the right positions in the circuit and a vast amount of knowledge often growing from trial and complicated physics.

My very first impression was based on browsing through presets enjoying high quality effects and good amp simulations. But it felt like there gotta be more and i just felt okay with the presets. 
Then i gave it some more time by focusing more just on amp simulation cabs drive pedals, trying out some vintage replications of world famous amps. I discovered that botht the response and tweakability is exactly like it would work in a real tubedesign. It just sounds fantastic, the possibilities are limitless and the factory presets are a big understatement to what the axe fx is capable of. Being a studio and session guitarplayer this thing is the only box i carry with me from now on.

While working on with the Axe I keep discovering things everyday. Lately i updated to Firmware 6 which is in my mind a sonically superb upgrade. I didn't even think it was possible to make the Axe even sound more natural. I'll be carefull saying that the Axe FX sounds great now because i simply have to fear the next firmware upgrade then haha.

So far so good haha. I'm one happy family member. Great Product. In fact the best i've ever owned.

My best regards
Karel


MY SPACE

WHAT A MACHINE!!

Hi Sussi!

Just wanted to let you know that I received the Axe and have been enjoying it for the last couple of days! What a machine! Your customer service has been excellent..You don't often get service like that anymore! I do however have one complaint…

You have made me now want an MFC-101! Damn!

Thanks very much again, it has truly been a pleasure to deal with you.

Bryan
www. bryan-smith.com

ZUR BEDIENUNG: 
DAS INTUITIVSTE WAS ICH IN DEN LETZTEN 20 JAHREN VERWENDET HABE!

Hallo Jacques,
ich habe letzte Woche das gute Stück im besten Zustand erhalten - Vielen Dank! Merci auch für die beigefügte Schokolade ;-) !!
 
Ich bin mit dem Axe FX 2 sehr zufrieden! Zur Bedienung: das intuitivste was ich in den letzten 20 Jahren verwendet habe (die Anleitung habe ich bisher auch bei Programmierung von eigenen Sounds nicht gebraucht).
Zum Sound: Ampsimulation ist klasse, SPKR/Mic -Simulation ist sehr gut und detailliert; ich denke für Direkt Recording gibt es heutzutage nichts besseres. Ein Gerät der die heutigen hohen Ansprüche erfüllt!
 
Meine Topteile/Cabs/Mics und die anderen FX-Schätzchen (Pedals, FX-Racks etc..) werden aber trotzdem bleiben...
 
Ich bedanke mich an der Stelle noch mal für den wirklich sehr netten und freundlichen Kontakt!
 
Schönen Gruß aus Ingolstadt,
Heinz

THE GREATEST PRODUCT I EVER BOUGHT!

Hello Sussie and G66, and thank you for the greatest product I ever bought! I have played it for a couple of hours now and are absolutely stunning about this thing.

I have a couple of modified Marshall pre-amps that I thought had a good sound (they have), but this thing is killing them ;) I also have an modified JCM800, but I’m thinking about sell all that equipment now, all my Marshall’s are modified by Tommy Folkesson here in Sweden, he is a known amplifier modifier.

Next thing to order is the MFC-101.

BR, Tony

AXE FX II HAS JUST MADE ALL OF 
MY OTHER GEAR OBSOLETE!

Hi Sussi,

Thought I would briefly share my Facebook update with you - it explains things better than any lengthy email.

"I think the Fractal Audio Axe Fx II has just made all of my other gear obsolete. There may well be a Cornford Hellcat going on eBay shortly."

An amazing piece of gear - worth every penny, and I haven't even really scratched the surface yet. Thanks for your help!

Nic

Q12a DEMO VIDEO

Hello,  I actually found some spare time yesterday, so I recorded a demo video of the Matrix Q12a's -

here it is:


I used electric guitars, clean and distorted, acoustic guitar and bass, to show the versatility of the Q12a's. I also used musical excerpts from my second solo album, which is in progress, so there will hopefully be more to come from me in the near future.. ;-)

Regards, Ketil Strand

MAGNIFICO RESULTADO TANTO 
EN ESTUDIO COMO EN DIRECTO

Hola Rául!

Our names are Miguel González ( Maiki ) and Álvaro García ( Gurú ) from Motel Lazarus, and both of us have been using our Fractal AXEs and Matrix Amplification through and through.

Miguel González (Maiki)
I’ve been in the music business for around 25 years now. I’ve played with different bands, recorded 3 albums, toured nationwide... never before did I own a more convenient piece of equipment and from which I could get such good results both live and in the studio. I was endorsed by Bogner and Xotic, great companies with great products, but not as versatile or convenient nor with such good sound quality as both the Fractal AXE and the Matrix GT800 power amp provide..

With my current band, Motel Lazarus, I rehearse with my Standard alongside my Matrix GT800 power amp and a 2x12 FR Cab. In a live environment and for recording my Standard goes straight into the mixing console. I don’t need anything else. Its sound quality is impressive and makes life much easier for the sound guys, but above all I like it when the audience can enjoy a clean, clear, punchy sound at our concerts.

Álvaro García (Gurú)
I’ve been a musician all my life. Since the age of three, when Torrebruno gave me my first nylon-string in a circus (not joking), I have always wanted to devote myself to music.

My influences have always been very eclectic: from the atmospheric sounds of U2, to Iron Maiden, Rage Against The Machine, Queen, Deep Purple…

I started just like everyone else, figuring out by ear as much as I could from my heroes. Soon I encountered a little problem: my small size nylon-string couldn’t make me sound like them even if I really tried. That’s when I started to be interested in searching for other sounds, or rather MY sound.

Actually, as soon as I got a bit older and could save some money, I bought a Korean electric guitar and a multi-effects unit – no amp – to try and figure out those tones that I had been listening to with delays, flangers, and so on.

From then on (and I’ve been in the music business for a few years now) I’ve been able to try out and own guitars, effect pedals and amps from most companies out there. Live I even reached the point of using three amp heads into two 4x12 cabs and about 30 different effect pedals (simultaneously!) through the effects loop and with different routings. To top it all, a guitar synthesizer. Quite a drag, you know.

That’s why I went head on for an Axe-Fx as soon as I learned that such a thing existed. Not only do I save myself the effort of dragging around so much equipment, but on top of it I also get a killer sound. Now I rehearse with an AxeFx into a stereo solid state power amp to a custom 2x12 cab plus a side 1x12 to get a true stereo sound. Live, I go straight into FOH. But, this is for sure, as soon as I can I’ll get myself an Axe-Fx 2 and a Matrix GT1000 power amp (I’ve tried Maiki’s GT800 and I loved it, it fits the Axe-Fx like a glove).

Our Axe-FXs have become an indispensable tool for recording. We have used two Fractal Audio Axe-FXs, a Standard and an Ultra, in our album “Numeros”. The Standard for the most part, up to 90% of the time, and the rest with the Ultra for very particular sounds. Everything straight into the mixing console, using the factory IRs and our producer Iker Piedrafita’s genius, probably the best producer in our country now.

Recording our album “números” 
In the recording process we used the Peavey 5150 model for all the songs. The same patch, we only changed guitars to get different tone nuances. More than 10 different guitars were used in this album. For clean sounds we used an AC 30 sim and a Fender sim. And, naturally, we could get the same sound from the studio in a live environment without any complication whatsoever.

Here you can find a couple of links to our websites and to bandcamp, where our album can be listened to or purchased.


EL SINGLE

YOUTUBE
EL DISCO
FACEBOOK
WEBSITE
TWITTER

Las cookies facilitan la prestación de nuestros servicios. Al utilizar nuestros servicios, usted acepta que utilizamos cookies.
Más información De acuerdo